Trening EMS a standardowy trening w siłowni

Dowiedź się dlaczego warto wybrać trening EMS zamiast standardowego treningu w siłowni. Poniżej prezentujemy porównanie treningu z elektrostymulacją, a tradycyjną siłownią w przejrzystej tabeli – oceń sam i dokonaj właściwego wyboru!

trening EMS
Siłownia
Czas pojedynczego treningu
20-30 minut
60 – 90 minut
Częstotliwość treningów
1-2 razy w tygodniu
3-4 razy w tygodniu
Utrata tkanki tluszczowej
3 x szybciej
Standardowo
Redukcja cellulitu
szybka poprawa jakości skóry, dzięki impulsom
redukcja cellulitu zależy w dużym stopniu od przeprowadzonego treningu
Przyśpieszenie metabolizmu
metabolizm podkręcony nawet do 48h po treningu
w zależności od przeprowadzonego treningu
Trening mięśni głębokich
impulsy docierają do mięśni głębokich niezależnie od ćwiczenia
tylko niektóre ćwiczenia wzmacniają mięsnie głębokie
Obciążenia stawów i kręgosłupa
znikome, trening można wykonywać bez obciążeń typu hantle i sztangi
stawy i kręgosłup narażone są na kontuzje, często trenuje się z dużym obciążeniem
Komfort
trening z trenerem 1:1 w kameralnym studio – bez tłumów
wiele osób na sali, zajęty sprzęt do ćwiczeń

Elektostymulacja mięśni  od niedawna zaczęła być wykorzystywana w sporcie zyskując wielu zwolenników. Nic dziwnego, skoro półgodzinna sesja ćwiczeń z wykorzystaniem elektrostymulacji odpowiada standardowemu 1,5 godzinnemu treningowi na siłowni. Trener Personalny dobiera odpowiedni program treningowy, które dopasowany jest do kondycji, wieku, celów oraz możliwości każdego ćwiczącego.

Trening Personalny Gdańsk

 Dlaczego nowoczesne treningi tego typu są lepsze od klasycznego treningu siłowego? 

Czas treningu:

Trening z elektrostymulacją trwa 20-30 minut – rozpoczyna się od rozgrzewki , następnie przechodzi się do treningu zasadniczego o wysokich częstotliwościach, a kończy się na trybie tzw. masażem.

Zaangażowanie mięśni głębokich

W trakcie sesji EMS angażujemy do pracy główne partie mięśniowe, a impuls dociera do najważniejszych mięśni tzn. “głębokich”.  które są odpowiedzialne za utrzymanie prawidłowej postawy kręgosłupa przy zachowaniu jego naturalnych krzywizn. Dzięki wzmocnieniu tych mięśni szybko odczujesz ulgę w bólu kręgosłupa.Trening EMS pozwala to na harmonijny i dynamiczny rozwój całego ciała.

Odciążenie stawów:

Trening z wykorzystaniem prądu jest nie tylko bardzo skuteczny, ale też nie robi krzywdy naszym stawom. Jest na tyle bezpieczny, że w podłączonym do prądu kombinezonie można wykonywać praktycznie wszystkie rodzaje aktywności – od spokojnego, fizjoterapeutycznego treningu po podnoszenie wolnych ciężarów treningu typu cardio. Co ważne – nasze stawy nie są w żaden sposób obciążone, a wykonywanie ćwiczeń nie prowadzi do powstawania mikrourazów mięśni oraz kontuzji.

Częstotliwość treningu:

Korzystając z metody EMS w trybie 2 razy w tygodniu. Pierwsze efekty zobaczysz już po 6 sesjach. Porównywalnie trenując na klasycznej siłowni, potrzebujemy około 15 treningów, aby zobaczyć te same efekty.

Szybkość spadku wagi:

Taki trening gwarantuje 3 razy szybszy spadek wagi w porównaniu z klasycznymi ćwiczeniami. Jak to możliwe? Podczas ćwiczeń nasz metabolizm jest podkręcony do maksimum – w ciągu zaledwie jednej sesji jesteśmy w stanie spalić nawet 1200 kalorii!

Utrata cellulitu:

Trening pod kontrolą elektrostymulacji mięśni EMS pobudza liczne mechanizmy odpowiedzialne za prawidłowe procesy metaboliczne organizmu. Stymulacji podlegają nie tylko mięśnie i tkanka tłuszczowa, lecz również poszczególne warstwy skóry. Dzieje się tak za sprawą wzmożonego przepływu krwi spowodowanego wysiłkiem fizycznym i stymulacją EMS, która sprzyja powstawaniu wielu korzystnych zmian w obrębie skóry i tkanki podskórnej. Aktywacja mięśni za pomocą elektrostymulacji EMS, wpływa na lepsze dotlenienie komórek w tkankach, a to również ma ogromne znaczenie w metabolizmie tkanki tłuszczowej, co pozwala na skuteczniejszą walkę z cellulitem. Ponadto zwiększa się również produkcja kolagenu, którego zadaniem jest lepsze napięcie tkanki łącznej, budującej całą konstrukcję skóry.

Koszt treningu:

Porównując koszty także metoda EMS wychodzi na prowadzenie. Średnia cena treningu EMS to koszt ok. 120 zł przy wykupie pakietu 8 sesji po których zauważymy efekty takie same jak po 15 treningach na treningu konwencjonalny. W tej kwocie zawiera się opieka Trenera Personalnego oraz karnet. Porównywalnie za Trening Personalny na siłowni zapłacimy od 100-150 zł i dodatkowo siłownia obciąży nas kosztami za karnet wstępu i umowami długotrwałymi.

Komfortowe warunki:

Na treningu trenujesz z trenerem bez obserwatorów. Nie musisz się niczego krępować! Cała uwaga jest skierowana do Ciebie. Nie są to zajęcia jak w na zajęciach fitness. 

Jak widać, trening z elektrostymulacją to same korzyści. Do tego – wszystko dzieje się szybciej. 3 razy sprawniej pozbywamy się tkanki tłuszczowej i nadprogramowych kilogramów, a do tego zapewniamy sobie redukcję cellulitu i poprawę napięcia i jędrności skóry.  Co ważne – przy każdym ćwiczeniu trenujemy także szkielet mięśniowy i nie  obciążamy stawów.